fbpx

Sałatka warstwowa z tofu. Pewnie znasz tę sałatkę w wersji z kurczakiem. Ja zamieniłam kurczaka na naturalne tofu, które zamarynowałam w przyprawie do gyrosu. Dla mnie bombastyczne połączenie. Od tej sałatki mogą śmiało zacząć osoby przygodę z tofu, ponieważ ona smakowo nie wiele się różni od wersji z mięsem. Sałatkę przygotowuję dzień wcześniej, ponieważ uwielbiam soki, które wychodzą z warzyw. Nie solę jej, ale to nie oznacza, że Ty jej nie musisz solić. Sałatka jest znakomitym dodatkiem do obiadu, kolacji.

SKŁADNIKI:

▪ 1 kapusta pekińska
▪ 1 papryka czerwona duża
▪ 1 ogórek zielony duży
▪ 1 mała puszka kukurydzy
▪ 2 opakowania tofu naturalnego (= 500g)
▪ olej kokosowy – do podsmażenia tofu
▪ majonez wegański lub zwykły
▪ ketchup łagodny
▪ przyprawa do kurczaka / gyrosa
▪ szczypta soli

1.Warzywa umyj.

  1. Tofu pokrój na mniejszą kostkę, przypraw przyprawą do kurczaka. Zostaw na noc – możesz ten element pominąć. Zamarynowane tofu lepiej smakuje.
  2. Tofu podsmaż, odstaw do wystygnięcia.
  3. Kapustę pekińską poszatkuj, ogórek pokrój w cienkie ćwiartki, paprykę w drobna kostkę. Kukurydzę odsącz z wody.
  4. Przygotuj miskę w której będziesz układać warstwy:
  5. a) kapusta pekińska
  6. b) 2 łyżki majonezu + ketchup
  7. c) warstwa tofu
  8. d) papryka
  9. e) 2 łyżki majonezu + ketchup
  10. f) kukurydza
  11. g) kapusta pekińska
  12. Przygotowaną sałatkę wstaw do lodówki. Możesz posolić warzywa. Ja pomijam ten krok, ponieważ uwielbiam tę sałatkę jak puszcza swoje soki naturalne, dlatego też bardzo często przygotowuję ją dzień wcześniej. 
  13. Udekoruj tak jak masz ochotę. Czasem gałązka pietruszki wystarczy.