fbpx

Seler naciowy – warzywo, które zawsze unikałam na sklepowych półkach. Miałam przekonanie, że to zwykły badyl na którego przyszedł nowy trend. Oczywiście kupowałam go od czasu do czasu, bo przecież dobrze wygląda w rosole, ale żeby zagościł u nas na dłużej – nie było mowy. Do czasu, kiedy duży prezes nie wziął udziału w wyzwaniu selerowym, które zapoczątkował Mariusz z @odmladzanienasurowo. Wyzwanie polegało na piciu soku z selera codziennie rano przez pewien okres, seler naciowy mogłam połączyć z jabłkiem. Opcja pierwsza kompletnie mnie nie pasowała, bo picie samego selera powodowało u mnie odruch wymiotny. Od końca grudnia seler jest jedynym warzywem, który mamy zawsze w zapasie! Był okres, że duży prezes jeździł do sklepu z samego rana, aby załapać się na skrzynkę selera – tak, więc jak kiedyś Ci go zabrakło w sklepie to być może to była nasza sprawka 😀 Dzisiaj seler zagościł u Nas już na stałe. Myślę, że może max 2- 3 dni duży prezes opuścił bicie selera, ale codziennie rano ma już w nawyku go przygotowywanie.
Ostatnio nawet Ja przejęłam pałeczkę, aby nasza produktywność była lepsza. Uzupełniamy się.

Dzisiaj zapraszam Cię na wyzwanie #selerowyshot, które ma na celu promować świadome odżywianie. Zacznij od małego shota. Zrób sok z selera naciowego i polej każdemu domownikowi shota, jestem przekonana, że nawet dzieciaki będą ciekawe, bo przecież podasz coś w kieliszku.

Dlaczego warto pić sok z selera?

Seler naciowy jest warzywem niskokalorycznym i pełen błonnika.
W 100 g selera znajdziesz zaledwie 16 kcal: 0,96 g białka, 0,042 tłuszczu, 3g węglowodanów. Indeks glikemiczny jest bardzo niski – 15 jednostek.

Jest doskonałym warzywem, które robi porządek w naszych jelitach, usuwa niepotrzebne patogeny, dlatego uważaj kiedy zaczynasz pić sok z selera, ponieważ lubi wprowadzić małą rewolucję 😉 Na mnie nie działa, ale znam osoby, które mają rewolucje na okrągło.

 Witaminy w selerze:

 witamina A – 449 I.U.,
witamina B1 (tiamina) – 0,021 mg,
witamina B2 (ryboflawina) – 0,057 mg,
witamina B3 (niacyna) – 0,32 mg,
witamina B5 (kwas pantotenowy) – 0,246 mg,
witamina B6 (pirydoksyna) – 0,074 mg,
witamina B9 (kwas foliowy) – 36 µg,
witamina C – 3,1 mg,
witamina E – 0,27 mg,
witamina K1 – 29,3 µg,
wapń – 40 mg,
potas – 260 mg,
magnez – 11 mg,
cynk – 0,13 mg,
fosfor – 24 mg,
żelazo – 0,2 mg,

 Ja sama pije bardzo często sok z selera, który jest formą pierwszego śniadania lub jako dodatek do śniadania. Czy czuje się dobrze?
Tak, sok z selera powoduje, że czuje się z samego rana taka lekka. Inne źródła mówią, że sok z selera powoduje, że człowiek się uspokaja. Trochę bym tutaj mogła polemizować, bo uważam, że spokój zaczyna się w głowie, ale jak przeczytałam różne książki związane z jelitami to uważam, że jelita i mózg to jedna spółka. Trzeba zadbać o to i to – dobrze! 

 To co wchodzisz do wyzwania #selerowyshot?

SOK Z SELERA:

▪ seler naciowy 1 pęczek
▪ jabłko soczyste 

Serel i jabłko umyj. Przepuść przez wyciskarkę wolnobrotową. Wypij.